Free-D-SignFree-D-SignMailZoekBel directBel direct

Jouw (bedrijfs)auto laten bestickeren? Vijf tips!

Het is de meest eenvoudige wijze van reclame maken. Je wordt gezien en herkend. Waar je ook bent, waar je ook rijdt en waar je ook geparkeerd staat. Steeds weer opnieuw. Onderzoek wijst het uit : een (bedrijfs)auto wordt gemiddeld 160.000 keer per maand gezien. 160.000 keer!

Je vergroot dus je naamsbekendheid én geeft je visitekaartje af. Alles bij elkaar hele goede redenen om je (bedrijfs)auto te laten bestickeren. Maar waar moet je op letten en waar moet je rekening mee houden?

Een paar goede tips op een rij. Hele goede!

1. De kracht van herhalingJouw (bedrijfs)auto is onderdeel van de huisstijl van je bedrijf. Begin dus met een ontwerp en houd hierbij rekening met de eenheid in uitstraling en uniformiteit ten opzichte van de andere huisstijldragers. Vraag een reclameburo of signbedrijf het ontwerp te maken en brief deze goed :

Houd het simpel. Val op en maak nieuwsgierig. Schreeuw niet, wees professioneel, geloofwaardig en oprecht. Knipogen mag, maar alleen om belangstelling op te wekken. Bepaal vooraf goed hoe je wilt dat mensen jou contacten. Welke informatie geef je? Je website, mailadres of telefoonnummer? Of alledrie?

Vuistregel: belettering moet binnen drie seconden te lezen zijn. Een korte slogan en je bedrijfsnaam is dus meestal genoeg. Een mooi, eenvoudig ontwerp heeft de meeste impact.

2. Houd goed zicht en lichtIn principe mag je jouw hele (bedrijfs)auto vol plakken met folie of stickers. Maar het zicht van de bestuurder mag nooit belemmerd worden. Zorg er daarom voor dat je voorruit, achterruit en de zijramen aan de voorkant vrij blijven. Net als de verlichting, ook daar mogen geen stickers over geplakt worden.

Bedenk ook dat de reclame op je (bedrijfs)auto geen gelijkenis mag hebben met de uitstraling van hulpvoertuigen, als politie of ambulance.

3. Andere kleur? Melden is verplicht!Met een carwrap kun je een (bedrijfs)auto van top tot teen laten beplakken in elke gewenste kleur. Handig als je in één keer het hele wagenpark van je bedrijf dezelfde huisstijlkleur wilt geven.

De kleur van je voertuig moet echter overeenstemmen met de kleur die op het kentekenbewijs staat vermeld. Vergeet dus niet de kleursverandering te melden bij de Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW).

Dit geldt overigens alleen voor personenauto’s en kampeerwagens. Wil je je vrachtwagen laten bestickeren? Dan hoeft dit niet te gemeld te worden.

4. Knappe wasbeurtIs je (bedrijfs)auto klaar om te laten bestickeren of wrappen? Lever je wagen vuil vrij aan. Een schone buitenkant is belangrijk, aangezien het folie dan beter hecht aan de lak. Het resultaat wordt dus nóg mooier.  

Haal je (bedrijfs)auto dus op de heenweg nog even door de wasstraat met een standaard wasprogramma. Zonder wax. Want een waslaagje is nu net weer funest voor de kleefkracht van de stickers of het folie.

Is je auto bestickerd en wel en ben je door de modder gereden? Wacht nog even met wassen tot drie weken na de plakbeurt. Even rustig rijden dus in het begin '-)

5. Rij voorzichtig, denk om je rijstijlBedenk dat wanneer je in een bestickerde (bedrijfs)auto rond rijdt, je opvalt. En niet alleen jij, maar ook je rijgedrag. Let hierop en maak dit ook duidelijk aan je medewerkers. Je rijdt rond in een visitekaartje waarmee je een indruk achterlaat, een tweede kans krijg je niet snel.

Klaar om in het nieuwe jaar op te vallen?

Kan jouw bedrijfs(auto) wel een sticker gebruiken? www.autobestickering.nl

Jouw (bedrijfs)auto laten bestickeren? Vijf tips!
we laten zien wat we doen, waar we dat doen en hoe we dat doen.

volg FREE-D-SIGN op social media

meld je aan voor onze nieuwsbrief

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.