Free-D-SignFree-D-SignMailZoekBel directBel direct

Oud nieuws

Reclame maken met je (bedrijfs)auto lijkt een trend van de laatste paar jaren, maar is in feite oud nieuws. Al sinds de eerste auto’s op weg te zien zijn worden ze ingezet als rijdende reclamezuilen. De slimmerds.

Kwast en verfOok in 1900 realiseerde men zich namelijk dat voertuigen zich uitstekend lenen om een reclameboodschap te verkondigen. De heren en dames van toen hadden echter nog geen vinyl (uitgevonden in 1926), dus gebruikten zij simpelweg een kwast en wat verf om reclameteksten en logo’s op auto’s, koetsen en locomotieven te schilderen.

Sinds de intreding van vinyl en daarmee de sticker gingen, voornamelijk bedrijven, helemaal los op hun wagenpark. En geef ze eens ongelijk. Een bestickerde auto heeft zo’n 160.000 views per maand. Daar kan geen Facebook berichtje tegenop.

Alles kanAnno nu zorgen onze moderne technieken voor oneindig veel mogelijkheden. Of het nu gaat om een bestelbus, vrachtwagen of vliegtuig. Of het nu gaat om een enkele sticker of een complete carwrap. Of het nu gaat om je vrachtwagen inzetten als marketing tool of om je auto op te pimpen voor de leuk. Alles kan. Niets is onmogelijk.

Op zoek naar inspiratie?Welke ideeën heb jij? Of juist nog niets concreets en op zoek naar inspiratie?Vraag het ons, we hebben ervaring. Niet met verf en kwast, wel met stickers!

(Foto: Autobusdienst van Bethlem (later MEA) met reclame van Verkade er op. Collectie Gemeentearchief Zaanstad)

Oud nieuws
we laten zien wat we doen, waar we dat doen en hoe we dat doen.

volg FREE-D-SIGN op social media

meld je aan voor onze nieuwsbrief

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.